dinsdag 19 januari 2010

LibraryThing

Vandaag staat LibraryThing op het programma. Ik had wel al veel gehoord van het programma maar er zelf nog niet mee gewerkt. De link naar de bibliotheek Sint-Niklaas kon ik zelf op mijn pc niet openen, maar Martine wel. Wat mij onmiddellijk opviel is dat de lijsten niet recent waren. Als je zoiets opzet, moet je ook de tijd maken om alles zeer actueel te houden.
Het is jammer dat er maar 200 boeken (gratis) kunnen toegevoegd worden. Dit is voor onze bibliotheek te weinig om onze nieuwe aanwinsten te promoten, dus zouden we al elke maand een selectie moeten maken van de nieuwe aanwinsten.
Misschien is dit wel een handig middel voor een kleine bibliotheek, maar ik niet dat wij daar onmiddellijk gebruik kunnen van maken. Tot hier mijn bevindingen van LibraryThing.

1 opmerking:

  1. De zaken blijven opvolgen is inderdaad belangrijk!
    Zouden jullie overwegen om een betalende account bij LibraryThing te nemen, zodat jullie niet op de beperking tot 200 boeken botsen? Tenslotte kost die maar 25 dollar voor een leven lang (natuurlijk relatief in de web 2.0 wereld). Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen